333travel: Unieke privérondreizen met een technologische voorsprong dankzij AI

2025-03-27

Vanuit Alphen aan den Rijn biedt 333travel reizigers unieke privé rondreizen naar de mooiste verre bestemmingen. Terwijl zij klanten meenemen op ontdekkingstocht naar bijzondere plekken over de hele wereld, verandert diezelfde wereld razendsnel. Om mee te gaan met deze ontwikkelingen combineert 333travel hun menselijke expertise met de nieuwste technologieën, zoals kunstmatige intelligentie (AI). Chief Operating Officer Remco Loup vertelt hoe zij persoonlijk en uniek blijven in een wereld vol verandering.

Eigen technologie dankzij inhouse developers

Toen Remco ruim twaalf jaar geleden bij 333travel begon, was de IT-infrastructuur binnen het bedrijf verre van optimaal. “Het beheren van data en informatie was een uitdaging en de bestaande software voldeed niet meer,” vertelt hij. Daarom besloot 333travel te investeren in een eigen, op maat gemaakt softwaresysteem. Door inhouse developers aan te nemen, ontwikkelden zij een actueel platform dat het volledige proces van offertes, inkoop, verkoop en facturatie ondersteunt. “Hierdoor kunnen we alles volledig afstemmen op onze eigen wensen en behoeften,” legt Remco uit.

 AI-agent als persoonlijke assistent

Naast hun maatwerksoftware kijkt 333travel ook naar de mogelijkheden van AI. Remco ziet AI niet als een vervanging van hun persoonlijke aanpak, maar als een slimme assistent die processen efficiënter kan maken. “In de toekomst verwacht ik dat AI namens klanten offertes gaat opvragen bij bedrijven. Terwijl een klant chat met zijn eigen personal AI, verzamelt deze AI-agent op de achtergrond bijvoorbeeld reisvoorstellen,” legt hij uit.

 Structureren van data voor AI

Om deze toekomst mogelijk te maken, werkt 333travel aan een slimme datainfrastructuur. “We trainen ons eigen AI-model met onze unieke kennis en gestructureerde data. Hierdoor kunnen klanten eenvoudig met een AI-agent chatten om een reisvoorstel te ontvangen, zonder zelf te zoeken of online formulieren in te vullen,” vertelt Remco. Dankzij deze gestructureerde aanpak kan de AI zelfs direct aanbevelingen doen op basis van persoonlijke voorkeuren uit het gesprek.

 Menselijke expertise blijft onmisbaar

Ondanks de inzet van technologie blijft de kracht van 333travel in hun menselijke expertise liggen. “Onze reisadviseurs hebben de bestemmingen zelf bezocht en beschikken over kennis die verder gaat dan wat online te vinden is,” zegt Remco. AI kan het proces versnellen, maar het echte maatwerk en de persoonlijke touch blijven mensenwerk en onze unieke kracht. “Wij zorgen ervoor dat onze klanten volledig ontzorgd worden, zodat ze zorgeloos kunnen genieten van hun reis.”

Toekomst voor AI en bedrijven

Voor bedrijven, zowel binnen als buiten de reisbranche, is stilzitten geen optie, vertelt Remco. “Wij hebben dankzij onze inhouse developers de mogelijkheid om onszelf voor te bereiden op de toekomst van AI. Bedrijven die die luxe niet hebben, moeten op zoek naar de juiste partners om hen te helpen met deze ontwikkeling. Remco benadrukt dat de echte uitdaging zit in de beschikbaarheid van de data: “Je moet goed gestructureerde data juist opgeslagen hebben die ook geschikt is voor NLP, Natural Language Programming. Als je dit niet voor elkaar hebt, wordt het vrijwel onmogelijk om jouw unieke kenmerken middels AI aan te kunnen gaan bieden.”

Door AI slim in te zetten en data optimaal te benutten, blijft 333travel vooroplopen in de reisbranche. Of klanten nu direct contact opnemen of via een AI-assistent, zij kunnen altijd rekenen op een unieke privérondreis naar hun droombestemming.

Delen:
Deel logo X logo Facebook logo